Pasidalinimas gerąją darbo patirtimi: integruota fizinio aktyvumo ir muzikos veikla

Šiuolaikinėje ugdymo sistemoje vis dažniau taikomi integruoti metodai. Vienas iš įdomiausių ir efektyviausių derinių – muzika ir fizinis aktyvumas. Ši integracija ne tik skatina kūrybiškumą, bet ir gerina fizinį aktyvumą, ritminį pojūtį bei bendravimo įgūdžius.
Balandžio 29 dieną mūsų darželio mokytojos metodininkės – ikimokyklinio ugdymo mokytoja Gražina Švaikovskaja ir meninio ugdymo (muzikos) mokytoja Edita Staniulionienė – pasidalino savo sėkminga darbo patirtimi. Kolegėms jos pristatė praktinius darbo metodus ir būdus, kaip harmoningai integruoti muziką į fizinio aktyvumo veiklas.
Muzika fizinio aktyvumo metu gali būti naudojama įvairiai – nuo apšilimo pratimų iki šokio, ar net žaidimų. Ritmiški garsai padeda koordinuoti judesius, suteikia energijos ir motyvuoja vaikus aktyviau dalyvauti veikloje. Pavyzdžiui, judrieji ar ritminiai žaidimai, atliekami pagal muziką, lavina ne tik kūną, bet ir klausą, ritmo pojūtį, dėmesio koncentraciją.
Integruotoje veikloje aktyviai dalyvavo mūsų lopšelio-darželio pedagogai, noriai atlikdami siūlomus pratimus ir žaidimus. Integruotos veiklos stiprina bendruomeniškumą, nes dažnai atliekamos grupėse, skatina bendradarbiavimą ir saviraišką.
Apibendrinant, muzikos ir fizinio aktyvumo derinys yra neabejotinai puikus būdas visapusiškai ugdyti vaikų kūną ir protą, kartu kuriant pozityvią, įtraukią ir džiugią ugdymosi aplinką.
Inf. Edita Staniulionienė, nuotr. Edita Staniulionienė, Gražina Švaikovskaja