Vilniaus r. Maišiagalos vaikų lopšelio-darželio tarptautinė patirtis – žingsnis tvaresnio ir inovatyvesnio ugdymo link

Ar darželyje galima ugdyti tvarumo įgūdžius ir pažadinti meilę mokslui? Vilniaus r. Maišiagalos vaikų lopšelio-darželio bendruomenė į šį klausimą atsako užtikrintai – „Taip!“ 2024–2025 m. lopšelio-darželio darbuotojai vykdė Erasmus+ projektą 2024-1-LT01-KA122-SCH-000220159 - „Maišiagalos vaikų lopšelio-darželio darbuotojų mobilumas“, kuris atvėrė duris į tarptautinę patirtį, inovatyvų požiūrį ir darnios ateities kūrimą nuo pat mažumės.
Pirmasis žingsnis – įspūdinga savaitė Madeiroje, Portugalijoje. Trys lopšelio-darželio darbuotojos dalyvavo intensyviuose mokymuose „Education for Sustainable Living“, kuriuose gilino žinias apie darnaus vystymosi tikslus ir tvaraus gyvenimo principus. Teorinės žinios čia virto praktinėmis idėjomis, kaip lopšelio-darželio kasdienybėje ugdyti vaikų sąmoningumą – nuo antrinio panaudojimo iki gamtos tausojimo. Mokymuose tobulinta ir anglų kalba, atverianti duris dar platesniam tarptautiniam bendradarbiavimui.
Antroji projekto stotelė – kalnuota Zakopanė Lenkijoje. Čia penki darželio darbuotojai lankėsi K. Makušinskio darželyje, kur gyvai stebėjo, kaip kolegos taiko STEAM metodus (mokslas, technologijos, inžinerija, menas, matematika) ugdomojoje veikloje. Stebėtos STEAM veiklos įkvėpė pedagogus ieškoti naujų, patrauklių būdų, kaip žadinti vaikų smalsumą ir įtraukti juos į kūrybinius eksperimentus bei tyrinėjimus. Be to, tai buvo ir puiki proga susipažinti su lenkų kalba, kultūra bei švietimo praktika.
Po kelionių – svarbiausia dalis: dalijimasis. Sugrįžę pedagogai inicijavo diskusijas, kūrė praktines veiklas, dalinosi patirtimi su kolegomis. Iškart imtasi konkrečių žingsnių – pradėta aktyviau rūšiuoti atliekas, į ugdymo procesą įtrauktos STEAM idėjos, keista aplinka, kad skatintų tyrinėjimą ir tvarų elgesį. Pamažu keitėsi ne tik metodai, bet ir bendruomenės mąstymas.
Šis projektas tapo ne tik kelione po užsienio šalis, bet ir kelione į gilesnį profesinį augimą. Atvirumas naujovėms, tarpkultūrinis bendradarbiavimas, įrankiai tvariai ir kūrybiškai ugdymo aplinkai – visa tai kuria ilgalaikę vertę ne tik darbuotojams, bet ir mažiesiems ugdytiniams bei jų šeimoms. Nes kiekvienas pokytis – prasideda nuo žmogaus, o didžiausi pokyčiai – nuo vaikystės.

Inf. ir nuotr.: I. M. Matveiko, A. Račkovska

Finansuojama Europos Sąjungos lėšomis. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus nuomonę, todėl Nacionalinė agentūra ir Europos Komisija negali būti laikomos atsakingomis už jame pateiktą informaciją.
Funded by the European Union. Views and opinions expressed are however those of the author(s) only and do not necessarily reflect those of the European Union or the National Agency. Neither the European Union nor National Agency can be held responsible for them.